10 rad pro studenty, kteří chtějí začít provozovat výdělečný e-shop

10 rad pro e-shopaře

Lákají tě divoké vody internetu?

Podnikání na internetu a provozování internetového obchodu láká velké množství lidí včetně studentů. Chtějí získat finanční nezávislost a realizovat se. I když je Česko e-shopová velmoc, musí začínající internetový podnikatel promyslet celou řadu věcí a počítat s tím, že na cestě za ziskem bude muset překonat nejednu překážku. Připravil jsem 10 rad pro všechny studenty, kteří přemýšlí nad spuštěním jejich prvního e-shopu. Jdeme na to!

1. Peníze nesmí být jedinou motivací

Zapřemýšlej se nad tím, proč chceš začít s online podnikáním. Jsi motivován pouze představou rychlého zbohatnutí? Peníze by neměly být to jediné, co člověka žene vpřed. Úspěch vyžaduje dlouhodobé odhodlání a vytrvalost, peníze jsou pouze takové skóre úspěchu. Podnikání by tě mělo bavit a naplňovat samo o sobě. Je vzrušující, člověk se na vlastní pěst dost naučí a hlavně má možnost ukázat, co v něm doopravdy je.

2. Vyber si ten správný sortiment

Začátečník si sice může založit e-shop s obuví, ale bude ho to stát dost peněz a nervů. Já osobně bych doporučoval zaměřit se na takové zboží, u kterého se člověk nemusí trápit s obrovskou konkurencí, složitou logistikou, velkými skladovými zásobami a častými reklamacemi. Že nic takového neexistuje? Kamarád před lety prodával designové tkaničky z USA a byl velmi spokojený. To je pouze příklad. Prodávat můžeš ručně vyrobené produkty, použité zboží, služby…

3. Komu a proč? Sestav si plán!

Předem je vždy nutné vědět, kdo bude zákazníkem e-shopu. Kdo si bude produkt kupovat a proč by si ho měl kupovat zrovna u tebe v e-shopu? Neváhej oprášit znalosti ze základů managementu, sestav si SWOTku, nezapomeň na finanční odhad a alespoň základní strategii. Vstup do online podnikání je spojen s investicí, kterou se rozhodně nevyplácí podcenit. Vždy je lepší mít rezervu, a to i pro případný růst.

4. Nepodceň papírování

Nikdo tě nenutí zakládat ihned akciovku, nicméně je zapotřebí, aby tvé podnikání mělo nějakou právní formu. Nejjednodušší a do začátku plně dostačující je zařídit si živnostenský list. Problematice jsme se u nás na webu věnovali již v tomto článku. Jako student můžeš využívat navíc celé řady výhod.

5. Pronájem e-shopu se vyplatí

Pokud nejsi zkušený programátor, nemá cenu přemýšlet nad vlastním řešením. Jeho vývoj by byl finančně i časově náročný. Pronájem e-shopu má mnoho výhod a umožňuje ti založit si vlastní internetový obchod pár kliky bez technických znalostí a velkých investic. Ve skutečnosti můžeš mít malý e-shop zcela zdarma!

E-shop zdarma na 2 kliky? Přesně to nabízí Shoptet všem, kterým pro jejich začátky bude stačit méně než 10 položek. Zcela bez poplatku získáš moderní řešení plné důležitých funkcí. Obchod můžeš provozovat na vlastní doméně a za hosting nic neplatíš. Podívej se na bližší informace o tarifu FREE a získej perfektní e-shop.Shoptet

6. Kontrola před startem

Máš moderní e-shop, víš jak ho obsluhovat, zboží je naplněno a vše důležité je z tvého pohledu připraveno k tomu, aby na e-shop vstoupil první zákazník. Vše raději znovu zkontroluj, pošli odkaz přátelům, rodičům, sbírej zkrátka první zpětnou vazbu. Majitel e-shopu se často soustředí na nedůležité věci a některé velké nedostatky přehlíží.

7. Propagace stojí hodně energie

Nediv se, když ani několik dní po spuštění nepřijde objednávka. Naopak je to dost běžné, ale rozhodně se tím nenech odradit. Propagace na internetu stojí hodně energie a výsledky často přináší až v delším časovém období. Zkoušej různé kanály a nástroje, hraj si s komunikací. Mnoho způsobů zviditelnění je zcela zdarma, u jiných můžeš zase velmi snadno vyhodnovat jejich návratnost.

8. Buduj důvěryhodnou značku

Nikdo nechce nakupovat v e-shopu, který ani nedokáže odpovědět na dotaz z e-mailu. Nepodceňuj komunikaci se zákazníky, věnuj se každé sebemenší stížnosti, nezapomínej na faktury od dodavatelů a hraj fér. Důvěryhodná značka a kladné reference jsou jednou z nejlepších reklam, kterou jako provozovatel e-shopu můžeš mít.

9. Vyhodnocuj a neváhej se přizpůsobit

Veškeré výsledky a data z e-shopu je zapotřebí pravidelně vyhodnocovat. Některé nejlépe každý den, jiné třeba pouze jednou za měsíc. Jakmile něco nesedí, je zapotřebí to změnit. Je zbytečné držet se špatně sestaveného finančního plánu a utrácet za věci, které se nevyplatí. Dokonalý přehled ti umožní správně se rozhodovat a vyhnout se možným problémům. To, co může na první pohled vypadat jako růst, může být v realitě úplně jinak.

10. Vzdělávej se každý den

Podnikání na internetu v sobě zahrnuje mnoho disciplín a oborů, které se každý den mění. Člověk nikdy nebude rozumět dokonale všemu, ani to není nutné, nicméně je dobré mít alespoň základní přehled. Naštěstí je na internetu mnoho informací, zajímavých studií, rozborů a přednášek. Poslouchej zkušenější a nezanedbávej sebevzdělávání.

Stále se chceš stát internetovým podnikatelem a prodávat online? Držím palce a doufám, že ti moje rady pomůžou. Pokud již má vše promyšleno, zbytečně neváhej, vždyť vlastní e-shop si můžeš vytvořit zdarma bez závazku na 2 kliky!

Komentáře k příspěvku