YouTubeři jsou fenomén! Proč nás tak moc baví?

YouTubeři jsou fenomén! Proč nás tak moc baví?

Médium budoucnosti

YouTube se za více než deset let existence z internetového serveru pro sdílení domácích videí změnil v bezedný zdroj zábavy a hlavně médium s obrovským potenciálem oslovit velké množství lidí. Denně má více než dvě miliardy přístupů z celého světa a každou minutu se rozroste o dalších 300 hodin obsahu. To jsou neuvěřitelná čísla! Osobně neznám nikoho z mladé generace, kdo by YouTube nenavštívil alespoň jednou za den. Jde si pustit hudbu, pobavit se u vtipného sestřihu a čím dál častěji se jde podívat také na novinky z kanálů jeho oblíbených YouTuberů, čímž se ostatně dostáváme k fenoménu mladých tvůrců obsahu. Proč nás tak baví?

Lepší než celebrity z tradičních médií?

Jirka Král se dle Forbes umístil v TOP 10 nejvlivnějších lidí českého internetu, Hoggy bourá hitparády jako člen skupiny Slza a další vydávají knihy a objevují se na televizních obrazovkách. Všechny však spojuje jedna věc – umí zaujmout diváka. YouTuberem se sice může stát prakticky každý, ale cesta k úspěchu a statisícům až milionům zhlédnutí je trnitá. Budování fanouškovské základny vyžaduje velké množství času a odhodlání, což rozhodně nepíšu s cílem vyhrát první cenu za nejhorší motivační klišé. Můžeme tedy YouTubery považovat za celebrity jako je třeba Leoš Mareš, Ewa Farna či Jirka Mádl? Ano i ne! Stejně jako tradiční celebritu i YouTubera lidé zastavují na ulici s prosbou o podpis, nicméně typický vztah mezi fanouškem a hvězdou z YouTube je založen především na interakci. YouTubeři jsou důvěryhodní, vystupují sami za sebe a s fanoušky jsou na stejné vlně. To o celebritách z televize rozhodně říct nelze.

Fallenka

Podpoř oblíbeného YouTubera!

Česká YouTube scéna se ve velké míře inspiruje úspěšnými koncepty a nápady ze zahraničí, což ale rozhodně neznamená, že není originální. Naopak bych řekl, že celé šílenství kolem internetových hvězd je u nás teprve v plenkách. Jen velmi malé procento YouTuberů si může dovolit věnovat se tvorbě na plný úvazek. Jedním z důvodů je pochopitelně velikost našeho trhu a tím druhým, že mnoho firem stále ještě objevuje, co jim spolupráce s YouTubery může přinést. YouTubeři jsou bez diskuze závislí na podpoře fanoušků, ať už jde o pravidelné sledování videí nebo nošení jejich triček, mikin a dalších stylových předmětů. I ty máš možnost podpořit toho, kdo tě na YouTube baví!

Největší obchod s youtuberskou tématikou RealGeek.cz spolupracuje se slavnými YouTubery z Čech a Slovenska již od roku 2011. Vše odstartoval GoGo, ke kterému se časem přidala taková jména jako Hoggy, Stejk, Nejfake, Martin Rota či streamer FattyPillow. Ukaž, kdo je tvůj vůbec nejoblíbenější YouTuber! V e-shopu najdeš kvalitní trička, mikiny, náramky, batohy, kulichy a další stylovky s designy těch, jejichž videa ti umí vykouzlit úsměv na rtech.RealGeek.czObchod RealGeek.cz byl vůbec první firmou, která se fenoménu YouTuberů začala věnovat na profesionální úrovni. YouTuberům nabízí možnost spolupráce od poskytnutí atraktivních výher do fanouškovských soutěží po výrobu vlastních produktů.

Nepřehlédni sekci Slevy, kde na tebe čeká merch za opravdu skvělé ceny.

Nelze je brát na lehkou váhu

Roustoucí kvalita obsahu a velký vliv dělá z YouTuberů nepřehlédnutelný fenomén dnešní doby. Původně jsem chtěl k tomuto článku vybrat několik videí, ale uvědomil jsem si, že je to opravdu složité. Na české YouTube scéně si totiž každý snadno najde to, co ho baví, ať už je to líčení, nebo hraní her. Každý den se objevují nová virální videa a nové hvězdy. Doporučuji tak minimálně sledovat kanál #PopulárníNaYouTubeČeskáRepublika. V době psaní těchto řádků je mezi nejpopulárnějšími videi bohaté zastoupení obsahu YouTuberů a já věřím, že podíl obsahu mladých tvůrců bude do budoucna ještě výrazně růst. Kdo je tvůj oblíbený YouTuber a proč ho sleduješ?

Komentáře k příspěvku