Studentské kuchařka: Snídáme ovesnou kaši

Studentské kuchařka: Snídáme ovesnou kašiCo k snídani?

Bohužel nepatřím mezi lidi, kteří ráno vstanou pravou nohou a nabytí energií. Byly časy, kdy jsem se jen vyhrabala z postele a během pár minut už jsem pelášila z domu pryč. Nyní se u mě ale něco změnilo… začala jsem snídat a bez pořádné snídaně už nedokážu existovat. Často přemýšlím nad tím, co jíst ke snídani, aby to nebylo pořád to samé dokola.

Před nějakým časem jsem ale objevila kouzlo ovesné kaše! Jaké kouzlo? To si povíme hned v následujících řádcích.

Existuje spoustu druhů ovesných kaší – můžete si koupit různé instantní, které ráno jen zalijete vodou a můžete jíst. V supermarketech sežene spoustu krabic instantních vloček, které vám vydrží na několik snídaní. Pokud si nechcete kupovat velké balení, tak například Lidl má pytlíčkové ovesné kaše (jeden pytlíček = jedna snídaně). Výhodou je, že je to rychlé, snadné, ale mně osobně tyto kupované instantní kaše příliš nechutnají. Proto jsem se rozhodla vyzkoušet ovesné vločky na milion způsobů.

Jak si připravit ovesné vločky?

Příprava mi trvá cca 8 minut a to jsem po ránu pěkně zpomalená. Takže je vám nejspíš už teď jasné, že je to rychlá snídaně.

Stačí si do kastrůlku ráno nasypat ovesné vločky + mléko/vodu (já dávám přednost mléku). Záleží jen na vás, kolik toho po ránu sníte. Já si dávám půl hrnečku vloček + půl hrnečku mléka a malou lžičku cukru. Chvilku nechám provařit a hurá ovesná kaše je na světě. Nejlepší na tom je, že si to pokaždé můžete udělat trošku jinak.

Nektarinka a skořice

Ovesnou kaši můžete jíst samotnou, ale můžete přidat i bílý jogurt a nějaké ovoce. Fantazii se tady meze nekladou. Pokud vás nic nenapadá, tak mám pro vás tři své nejoblíbenější kombinace:

Ovesná kaše + bílý jogurt + jablko + med + skořice
Ovesná kaše + bílý jogurt + nektarinky
Ovesná kaše + jahody

Můžete si dát do ovesné kaše téměř cokoliv – hrozinky, banán, borůvky,… je toho opravdu velké množství a záleží jen na vás, co vám nejvíce chutná.


Proč snídat ovesnou kaši?

  • rychlá a snadná příprava
  • mnoho variant
  • velký počet bílkovin
  • zlepšuje trávení
  • snižuje cholesterol
  • zažene hlad na několik hodin

Myslím si, že ovesná kaše ke snídani je velmi dobrá. Příprava nezabere spoustu času, můžete si dělat různé kombinace, zkoušet nové věci a především nebudete mít během pár minut zase hlad. Na žaludek to není vůbec těžká snídaně, takže vám nebude ani těžko. Například vajíčka ke snídani by mě asi zabily.

Snídáte taky ovesné kaše? Jaká je vaše nejoblíbenější kombinace?

Komentáře k příspěvku