Running sushi je způsob, jak se nacpat k prasknutí

Running sushi je způsob, jak se nacpat k prasknutí

Talířky jedou

Running sushi je při premiéře nezvyklé představení. Sníme, kolik jen zvládneme. Výběr je takový, až oči přecházejí. S tím nacpáním až po rysku to ale raději zase nebudeme hnát do krajnosti, ani studentský organismus není nezničitelný a extrémní náplň nemusí vždy splnit všechny plánované požadavky zcela dokonale. Ale o tom se bavit nebudeme.

Co je dobré vědět předem?

Zvláštní uspořádání v restauraci, pomalu se sunoucí pásy s přebohatým výběrem nejrůznějších dobrot od pohledu i prapodivně vyhlížejících tajuplných a lákavě upravených potravin, žádný spěch i trochu nezvyklá atmosféra – to jsou všechno dojmy, které si asi odneseme z první návštěvy jídelny v novodobém japonském stylu, ve zkratce tedy z RUNNING SUSHI.

Pokud chceme hned od začátku šetřit (na čemž tedy osobně nic špatného nevidím), je vhodné zvolit vhodnou dobu k návštěvě a konzumaci. Jsou zde totiž nastavena jakási „časová pásma“, kdy se liší ceny a někdy částečně i rozsah nabídky jídel. Je to nastaveno nejčastěji takovým způsobem, že čas pro konzumaci je dán poměrně velmi volným limitem (nejčastěji kolem dvou hodin), nižší ceny najdeme zpravidla pro dopolední konzumaci a také oběd zvládneme v levnějším pásmu – happy hours.

Od páté hodiny (není to všude pochopitelně stejné, musíme si tyhle časy vykoumat a zvolit nejpříhodnější) se ceny navyšují, někdy se liší i od víkendové nabídky. V době změny se často doplňuje a rozšiřuje i sortiment, zpočátku stejně budeme jak v Jiříkově vidění. Za danou cenu můžeme prostě vybírat a jíst, co nás napadne. Je potřeba se dokázat trochu držet na uzdě a nemíchat jídla nesmyslně. Jedná se o porce v malých mističkách, které si vybíráme ze stále jedoucích pásů, kam jsou průběžně doplňovány. Pásy bývají nejčastěji dva, na jednom jedou jídla studená, na druhém jsou misky s teplými pokrmy.

Proč se zamilovat do sushi?

Popularita sushi ve světě je stále větší, mnozí se věnují i domácí přípravě. Pokud si ale zajdeme do running sushi, máme to bez práce a skutečně můžeme sníst, na kolik máme chuť. Výroba sushi probíhá vždy z těch nejlepších a zcela čerstvých surovin, konzumace by měl proběhnout co nejdříve. Rozhodně to není jídlo na delší skladování.

Základem jsou ryby a další plody moře, které se před přípravou krátkodobě mrazí až na -18 °C, což nejen že není na závadu, mnozí odborníci právě tento postup dokonce doporučují. Výzkumy dokazují, že konzumace sushi se projevuje i pozitivním působením na lidský organismus z hlediska diety. Navíc ryby obsahují velké množství minerálů, proteinů i dalších pro tělo potřebných látek. Často používaný japonský křen (wasabi), který slouží k ochucení rýže, pomáhá omezovat počet bakterií v ústní dutině, omezuje množení a růst rakovinotvorných buněk, působí i proti astmatu. Takže se parádně nadlábneme a ještě uděláme něco pro zdraví!

Sushi

Running sushi v Praze poskytuje velký výběr

Jídelny tohoto typu v Praze přibývají, podívejme se tedy jen ve stručnosti, kde najdeme ty už zavedené a vyhlášené. V mnoha podnicích je zájem opravdu velký, takže i pro levnější časové pásmo raději doporučuji zadat si předem rezervaci, jinak bychom se nemuseli vejít, nebo si nějakou dobu počkali, až se uvolní místo.

V Praze 2 na Vinohradské ulici najdete GINZA running sushi. Spolu s MAKAKIKO Asia and Sushi Restaurantem v Paladiu na Náměstí republiky a další pobočkou téže firmy v obchodním centru Nový Smíchov patří mezi nejvyhlášenější pražské podniky s „jezdícími porcemi“.

Navštívit můžeme i JIU ZHOU v Otakarově ulici (Praha 4), BAIFU na Bělehradské (opět Vinohrady), v Karlíně je running sushi v Petrské ulici pod názvem HANABI Sushi House, na Žižkově SUSHI TAM DA (Perunova). Takhle by výčet mohl pokračovat ještě dlouho. Přístup personálu je všude většinou vstřícný a milý, k tomuhle stylu stravování to tak nějak patří.

Hladový toho kupodivu moc nesní

S heslem „All you can eat“ neboli „sněz, kolik můžeš“ je třeba přistupovat k posezení v running sushi opatrně a s rozumem. Aby totiž nakonec zážitek nebyl jen o nacpaném břichu a bez pohody, která ke konzumaci sushi patří.

Určitě tedy nebudeme zkoušet před návštěvou jídelny pořádně vyhladovět, pro žaludek by potom byly malé, ale dost výživné porce, spíš zátěží. Jak provést skladbu jídla? Pro začátek zkusme doporučovaný postup, tedy nejprve začneme studeným sushi a pomalu se najíme tak do třetinového pocitu plnosti (špatně se to popisuje i odhaduje, lepší přirovnání mě ale nenapadá). Po rýžových válečcích a studených rybách je čas na malý grilovaný špíz, těstovinové taštičky s mletým masem a zeleninou, zapečené mušle nebo kousek hovězího v toriyaki omáčce. Pokud se na to budete cítit, zakončete dezertem. Abych nezapomněl, v ceně bývá také pikantní polévka, výborná je třeba misó. Oči by jedly dál, žaludek má ale dost, v tom případě žádné přejídání na sílu. Raději zase příště!

Komentáře k příspěvku