Jak si zaručeně provětrat hlavu při zkouškovém?

Zkuste jogging!

Koukat celý den do skript unavuje nejen oči, ale i tělo. Z hrbení se nad knihou či monitorem vás rozbolí hlava a krk raz dva a o rychlé a nezdravé stravě ani nemluvě. Učící dny je proto vhodné vyplnit sportem. Argumentujete, že na to nemáte čas? S provětranou hlavou se budete lépe koncentrovat a učit se mnohem rychleji. Co takhle vyzkoušet jogging?

Zaklapněte knihu nebo laptop, navlíkněte kecky a na půlhodinky se běžte proběhnout. I pokud nemáte fyzičku, nemusíte se ničeho obávat. Jogging se totiž od klasického běhu liší právě tím, že se jedná o pohodový, pomalý běh, který můžete klidně střídat s chůzí.

Kam vyběhnout?

Ideální je jogging v přírodě, což však ve městě nebývá úplně lehké. Pokud máte v blízkosti kolejí nebo studentského bytu park, máte vyhráno. Pokud ne, nebojte se ani poklusu po městě, dejte si však pozor nejen na auta, ale také na cyklisty, se kterými je srážka rovněž velmi bolestivá.

Dobře se oblečte

Vezměte si na sebe něco, co je vám pohodlné. Základem pro běh jsou však sportovní kalhoty, které vám musí stoprocentně sedět. Ať už se nejlépe cítíte v kraťasech, legínách, nebo obyčejných teplácích, zvolte takové sportovní kalhoty, které budou z prodyšného materiálu a perfektně budou sedět. Pokud se chystáte vyběhnout ráno, či večer, nezapomeňte také na mikinu ze savého materiálu, případně lehkou větrovku.

Kvalitní obuv

Kecky jsou na občasné proběhnutí dostačující, ale pokud se plánujete věnovat příjemnému běhu víc jak 2 x týdně, radši investujte do kvalitní běžecké obuvi s gelovým tlumením, která vaši nohu podrží – zbytečně vás pak nebude bolet každý dopad a vaše klenba bude spokojená. S padnoucími botami vás také jogging bude i daleko více bavit.

Sluneční brýle

Nejen ostré slunce, ale také mušky, které se na vás budou lepit hned, jak se trochu zpotíte, dovedou pěkně znepříjemnit život. Nezapomeňte proto na kvalitní sluneční brýle s ochranným UV filtrem, které vás tohoto problému zbaví. Skvělým pomocníkem jsou také potítka na ruku, případně na čelo, které zabrání tomu, aby vám pot zkapával do očí.

Rozcvičení i protažení na konec

I když se jedná o pomalý běh, případně rychlou chůzi střídanou s poklusem, neznamená to, že to není pro naše svaly nápor. Po prvních pár minutách poklusu se na chvíli zastavte a protáhněte si minimálně ruce a nohy. Na škodu však není protáhnout si celé tělo, ztuhlé od vysedávání za počítačem. Po sportu se ještě chvilinku procházejte, protahujte, ať se tělo dokonale zklidní.

A pak můžete znovu zasednout ke skriptům. S unaveným tělem, ale se svěží hlavou to jde podstatně lépe, že?

Komentáře k příspěvku