15 tipů, jak ušetřit při nákupech v supermarketu

15 tipů, jak ušetřit při nákupech v supermarketu

Šetříme v supermarketu

Asi neznám nikoho ze studentské obce, kdo by nakupování v supermarketu vyloženě moiloval. Ale občas se tomu prostě vyhnout nedá, stojí to už jen za pocit, že tam zase dlouhou dobu nemusíme. Pokud bude k něčemu následující soupis tipů a rad, potom snad splní svůj účel. Měl by nákupy v supermarketu trochu usnadnit a hlavně zlevnit. Je to hrůza, kolik v takovém supermarketu utratíme, když ale budeme počítat a přemýšlet, dostaneme se na spodní hranici výdajů. A o to nám přece jde!

1. Porovnání obchodů online

Jsme ve výhodě proti velké většině ostatních zákazníků, protože práce s počítačem nám nedělá potíže, máme kvalitní mobilní připojení a trochu času na srovnání nabídek si určitě uděláme, když zjistíme, jak se nám to nakonec vyplatí. Srovnat si nákup ve virtuálním košíku je otázkou chvilky, snadno si tedy v klidu sestavíme nákupní seznam a ještě ho jedenou projdeme. Že by supermarket neměl dostupné webové stránky? Tak to potom není žádný supermarket! Agregátorem všech letáků supermarketů je web Kupi.cz, kde lze sledovat vývoj cen jednotlivých produktů. K dospozici je i aplikace pro chytré telefony.

2. Tvrdí, že jsou nejlevnější

Některé supermarkety se holedbají, že když najdete u konkurence stejné zboží levněji, doplatí rozdíl. Pokud si dáme trochu práce, najdeme takové nabídky, rozhodně se tedy své požadavky na srovnání ceny nebojme uplatnit.

3. Vhodný čas k nákupu

Na rozdíl od těch, kteří ráno postávají už před otevřením a vrhají se na regály s novým zbožím, si naplánujme návštěvu supermarketu těsně před zavírací dobou. Ceny zboží půjdou často rapidně dolů, řetězec je totiž nechce vyhodit ani skladovat. Tak se jich snaží zbavit na poslední chvíli prostřednictvím výrazných slev. Je to otravné, ale úspora často předčí veškerá očekávání.

4. Nenakupujeme s prázdným žaludkem

Jistě, lépe se nám bude chodit a pobíhat kolem regálů (ale takové pobíhání sem a tam je zbytečné a nesmyslné) bez porce jídla v žaludku, jenže se na nás podepíše negativním způsobem psychika. A to hned nadvakrát! Pocit hladu nás nutí nakoupit hodně jídla a navíc občas přestaneme nad výběrem správně rozvažovat, k tomu všemu se snažíme mít nákup rychle hotový a konečně se najíst. Potom snadno popadneme, co nám zrovna přijde pod ruku, hlavně ať to máme za sebou! Takže najíst a pak teprve na nákupy.

5. Seznam nás udrží v mezíceh

Bez seznamu bude nakupování zmatené, něco zapomeneme (takže budeme muset na další nákup co nejdřív, což přinese další vydání) a nakoupíme i věci, které jsme vlastně ani nechtěli. Seznam není jen pro sklerotiky a penzisty!

6. Nekupujte jen kvůli značce

Pokud máme v oblibě Star Wars, Minecraft nebo třeba My Little Pony, nekupujme bez rozmyslu výrobky kvůli logu. Úplně stejný výrobek často lze za zlomek ceny sehnat bez lákavého označení, je to mazaný marketingový tah, který musíme umět prokouknout! U potravin se to přece nepozná.

7. Věrnost ano – ale všem!

Mnohé velké supermarkety nabízejí věrnostní body za nákupy u nich, ty si potom můžeme vybrat. Sbírejme tedy zvýhodnění a věrnostní karty od všech, u každého potom nakoupíme jen ty opravdu výhodné věci. Občas přijdou i v poště nějaké poukázky na slevy a bonusy, nebojme se je využívat, když to máme při cestě!

8. Poukazy na internetu

I na netu se nám podaří najít spoustu slevových poukázek, skoro každý obchod něco nabízí, aby získal naši pozornost. Nelze se ale do nákupů vrhnout po hlavě, student si to pěkně přebere a využije jen ty skutečně výhodné. Pokud koupíme něco super levného, ale současně mimořádně hnusného, moc jsme na tom tedy neušetřili.

9. Nejen velké supermarkety jsou levné

Výrazné slevy nás lákají do velkých supermarketů. Většinou v nich nakoupíme i to ostatní, co potřebujeme. Ale to už levné není! Kdepak, často levněji nakoupíme u menších specializovaných řetězců, jen jich musíme obejít několik. Ale vyplatí se to, když chceme ušetřit.

10. Ve velkém levněji

Nákup ve větším množství vždy přináší slevy, ovšem u potravin nebudeme kupovat po vagonech ani na celé palety. Ovšem balení po více kusech jsou často opravdu výrazně levnější, počítat přeci umíme. Ne, nechci plyšáka ani čepici. Chci to mít o něco levnější za kus! Pět za cenu čtyř, to mě zajímá.

11. Nenechat se zbláznit

Vidíme někoho s přecpaným vozíkem „výhodného“ zboží a už máme chuť se vrhnout ke stejnému regálu dřív, než to vyberou jiní. Pokřikování „pojď sem, to je skvělá cena, to jinde nemají!“ přes půl obchodu? I to mohou být reklamní triky a placení figuranti, kteří s „nadšením“ pořízený nákup vzadu odevzdají, načež jdou zase znovu předstírat nadšení. Supermarkety jsou mazané, musíme umět jejich triky prokouknout. Stejně tak zboží s maximálním odběrem kusů na osobu je trik – lidé automaticky kupují více kusů, protože jim to přijde výhodné. Supermarketu je tak nějak fuk, že se na všechny nedostane. Chce hlavně prodat!

12. Neplýtvat jídlem

Občas je to až nepochopitelné, slyším někoho bědovat nad nízkým stavem financí a drahotou potravin, přitom ale nese zrovna skoro celou porci jídla do koše. Je potřeba naučit se vařit úsporně, ne tak, aby zbylo několik porcí. Mnohá jídla lze navíc zmrazit a sníst za několik dnů, jinak peníze letí rovnou do koše…

13. Zbytečná loajalita

Být pořád a dlouhodobě věrný jednomu supermarketu, to je zásadní chyba. Jasně, člověk si zvykne na své zavedené a má pocit, že jde tak nějak „ke svým“, ale není to vůbec pravda! Supermarkety se přetahují o zákazníky, nějaký přátelský vztah si ale nenamlouvejme, je to prostě kšeft o penězích. V tomto případě o našich, takže je nosme tam, kde za ně dostaneme nejvíc!

14. Šup sem, šup tam!

Je jasné, že supermarket se nás snaží co nejdéle udržet uvnitř, v tom případě jsme totiž pořád ještě potenciální zákazník, na kterého je třeba jen nějak vhodně zapůsobit a zaujmout ho. Často mění polohu zboží a protahuje nás kouty, do kterých bychom jinak ani nepáchli. Na to pozor, nakoupit pouze věci podle seznamu a rychle pryč.

15. Vyhněme se předem ohlášeným výprodejům a akcím

Je to podobné, jako když jdeme nakupovat hladoví, když už nás nalákají dovnitř, prostě nám budou tak dlouho vytrvale hučet do hlavy, až si něco skutečně koupíme. Většinou krámy na nic, které jsme vůbec nechtěli. Kdepak, s výhodnými akcemi na mě nechoďte!

Komentáře k příspěvku